keskiviikko 8. huhtikuuta 2015

Jag saknar dig, jag hatar dig

"Sie tiiät aina kaiken", niin ne sanovat. Enkä minä tiedä onko se hyvä vai huono asia.

Heräsin tänään huomaamaan kuinka paljon turhaa tietoa mieleni on pullollaan, kuinka on aina kuultava ne parhaat juorut. Miksi minä tiedän niin paljon muiden elämästä, mutta omastani en mitään. Miksi minun on aina kuultava kaikki, miksi on niin tärkeää tietää mitä kuuluu naapurinkissankaiman elämään?

Olenko minä vain ärsyttävä pätijä, jonka on aina päästävä kertomaan tietonsa?
Olenko minä vain kauhea juoruilija, joka ei osaa pitää mitään omana tietonaan?

Olenko minä vain uskomattoman tarkkaavainen ja imen itseeni huomaamattomasti tietoa ympäristöni tapahtumista. Opettelisinko minä vain olemaan hiljaa ja pitäisin tietoni ihan vain itselläni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti