keskiviikko 22. elokuuta 2012

It's time to go now.

Mitä on lähteminen?
Kengät jalkaan, reppu selkään ja menoksi.
Miten kauas on mentävä, jotta voidaan sanoa "hän lähti"?
Lentokone nousee siniseen, juna jyskyttää kohti uutta.
Jos lähtee, voiko silti aina palata takaisin?
Ikuiselta matkalta ei yksikään ole palannut, mutta entäs vain hetken kestävä huvimatka.
Jos se on huvia, miksi se epäilyttää?
Olin lähdössä ja sitten en.
Olin valmis, mutta turhaan.
Nyt se tulee taas.
Nopeammin.
Ennen kuin huomaankaan olen jo muualla.
Mutta mistä tietää, että todella lähdin?
Jospa vain vierailen. Käyn muualla. En lähtenyt.
Silti ne sanovat "hän lähti nyt".
Ja aina kun palaan takaisin, lähden uudelleen.

"Katson taaksepäin ja kiskot sinne jää
Juna jyskyttää, enkä ystävää nyt mä nää
Mulla kauas menolippu on"


Kun ne kysyvät mitä tarkoittaa lähteminen, sanon etten edes itseasiassa tiedä.
Hoen sitä sanaa, uppoan siihen, enkä edes tiedä mitä se todellisuudessa on.
Ehkä jotain, jonka voi ottaa mukaan matkalle. Ehkä vain selitys sille miksi on päästävä pois.
Ehkei se edes merkitse mitään. Ehkä se on vain sana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti