sunnuntai 8. joulukuuta 2013

Olet luja ja kannattelet mua.

Huomenna lähden Helsinkiin. Neljä päivää, kolme yötä. Jokunen tunteja, monia minuutteja, useita sekunteja.
Olen pakannut ja tavaraa on ihan liikaa. Laukku on iso, se painaa tonnin. Lisäksi on reppu, se painaa vielä enemmän. Itkettää jo nyt, kun kuvittelen itseni raahautumassa noiden kanssa halki Helsingin.
Olen varautunut kylmiin öihin. On kahdet villasukat ja paljon paitoja, makuupussi ja pilkkihaalari.
Olen varautunut hyvin ja sitten en kuitenkaan ollenkaan.
Koskaan kun ei voi kaikkeen etukäteen varautua.

Tulin vain sanomaan teille pus ja hei, ennen kuin katoan Helsingin vilinään.
Sen suurille kaduille ja loputtomaan ihmispaljouteen.
Ihastumaan joulun valoihin ja rakastumaan kaupungin sykkeeseen.
Pus ja hei, minä palaan pian.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti